søndag den 19. august 2012

Dag 4-6: Scrapbook Expo - Santa Clara

 Hello hello...
Jeps jeg er stadig i live, men har haft vildt travlt med alt muligt, så har ikke haft tid til at blogge :o)
Håber I kan tilgive mig...

Efter mit ophold i San Francisco tog jeg endnu en lufthavns shuttle tilbage til lufthavnen,
for at hente bilen jeg skal leve i de næste 3 uger
De var super søde ved skranken hos Nationalcar og da de så,
at jeg skulle køre den meget lange tur, rådede de mig til at opgradere til en øko-hybrid,
hvilket jeg nu er super glad for, da jeg skal køre ca. 5.000 km gennem landet

Her er vidunderet - en Toyota Prius Hybrid. Den har automat-gear (som alle andre biler i USA) og er super skøn.

Og I skal da også se "mors dyt" bagfra - er den ikke skøn?
 Det tog ikke mere end 2 sekunder at vende sig til automat-gear, men syntes stadig det er
unormalt at dreje til højre i et lyskryds, selvom der er rødt
Og de der STOP skilte - hvis der er et på hver vej i et kryds, 
er det den der kommer først, som kører først
det er lidt svært at vende sig til, når vi har venstre-vigepligt i DK

Efter en mindre "omvej" til Walmart (fik lige set The American Coastguard,
efter at have drejet forkert ud fra lufthavnen - heldigvis mødte jeg to flinke motorcykel-betjente, 
som kunne vise mig i den rigtige retning), fik jeg endelig købt mig en tiltrængt GPS
Og afsted jeg for mod Santa Clara

Hotelværelset på Hotel Stratford i Santa clara

En anden vinkel - ja jeg ved det, sengen er enorm, walk-in-skabet var genialt og super dejligt med køleskab
(hvilket ikke er normalt i USA - de har is-maskiner i stedet for...)

Det pæne lille badeværelse - vasken var i værelset, hvilket jeg ikke havde set før


Og her et billede taget fra Pollo Loco på den andet side af vejen

Hotellet mindede rigtig meget om et af de der moteller man altid ser i filmene og det gjorde bare oplevelsen endnu bedre 
 Jeg blev så glad for hotellet, at jeg besluttede at booke det en nat mere
messen ville først slutte sent om lørdagen, så ville være for træt til at køre langt dagen efter

Blev lige nødt til at tage et billede af Pollo Loco, hvor jeg spiste den 1. aften - Fast food med alt i kylling - mums
meget bedre en KFC

Det her måtte jeg også bare tage et billede af - Philadelphia med  jordbær... smagte lidt af yoghurt, men OK
Nå nok om det super lækre hotel og til det hele turen er centreret omkring ;o)
Scrapbook Expo Santa Clara
Den 1. aften stod i "Make it/Take it-crop" hvor nogle af forhandlerne gav os projekter
vi skulle lave og fik lov at beholde bagefter + vi fik en stor goodiebag :o)
Jeg mødte 2 super søde damer, som jeg efterfølgende er blevet venner med på Facebook
Og fordi jeg var den der kom længest væk fra, fik jeg en gave - Jubiiii....
Hun troede dog ikke jeg kom helt fra DK før jeg havde vist mit ID 
og efterfølgende var jeg kendt af hele messen som "The Dane" (danskeren)

Her skulle man hente sine billetter til messen - da jeg kom allerede om torsdagen var der stort set ingen kø

Her lidt af de kurser man kunne tage - det i midten med den lille taske, var mit sidste kursus på dag 2

Og lidt flere...
1. dag på messen tog jeg to kurser omkring Copics (De tusher jeg farvelægger stempler med)
Det første var de grundlæggende ting - Hår, hud, blending mm.
Det andet var farvelægning med Copics på glitterpapir (super fed teknik, som jeg måtte købe mere af)

2. dag på messen tog jeg tre kurser
Det første var "Fabulous Folds", hvor vi lærte at lave 4 kort, som foldes anderledes end normalt
Det andet var "A Year at a Time", hvor vi startede på et mini-album til årets minder
Det sidste og tredie kursus var "Acrylic Garden Butterfly Brag Bag", hvor vi startede på det
flotteste mini-album i gennemsigtigt akryl - helt klart favoritten på denne messe (jep, har oz købt mere af det)

Her lidt billeder af boderne - Det var en hel del større end hvad jeg har set i DK

Grunden til der ikke er flere kunder på billederne, er fordi jeg først fik taget dem den sidste time  den sidste dag


Det var en super fed messe og alle var enormt søde og nysgerrige mht. min hobby-ferie
De syntes alle det er totalt "cool" af mig, at tage herover alene og bare køre rundt til messer
Ud over at blive kendt på messen som "The Dane",
udkårede et par af forhandlerne mig til messens gæst og én af dem har tilmed tilbudt mig, 
at komme gratis med på en CHA i fremtiden (en messe for forhandlere,
hvor de forskellige producenter fremviser deres nye produkter) - Hvor fedt er det lige...?
Hvis jeg nogenside kommer herover igen på messe-besøg, skal jeg helt klart til en Expo igen :o)

Og ja, jeg fik brugt alt for mange penge - men det var vel bare som forventet... he he...

Efter mine 3 nætter i Santa Clara gik turen videre med Las Vegas, 
som jeg fortæller mere om meget snart
De næste par dage burde ikke blive lige så travle - skal jo oz slappe lidt af ;o)

Til vi ses igen - fortsat god søndag og godnat (kl. er 1 her)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar