torsdag den 9. august 2012

Dag 2: California Academy of Sciences (CAS)

Hej allesammen,
Undskyld min dag 2 kommer så sent, men der har været for mange på hotellets net om aftenen,
så jeg har først haft muligheden for at skrive nu.
Morgenmaden var ikke noget at råbe hurra for - 2 skiver groft toast med marmelade og 1 banan
Jeg ved ikke hvordan de kan, men der blev også serveret brownies...??? om morgenen???

Her er billede fra mit vindue på hotellet - man kan lige skimte tågen bag bygningerne.
Ikke ligefrem den bedste udsigt, men bedre end vindue direkte ned til vejen og al dens larm
Hotellet ligger jo lige midt i Teater-distriktet.
 Nå men efter morgenmaden tog jeg med en sightseeing-bus, som kører rundt i hele San Francisco
Det var lidt halv-køligt pga. tågen, men det blev bedre i løbet af dagen, hvor tågen lettede.

På toppen af sightseeing-bussen

Her er Civic Center med tågen i baggrunden - den røde "blomst" var så flot lavet

Jeps jeg fik købt solbriller - mine første Ray Ban - er jeg ikke smuk ?
Hippie-gade, som var meget øde. Som chaufføren fortalte, står de jo først op ved  "Noon".

Indgangen til California Academy of Sciences

Her bliver pingvinerne fodret til stor glæde for både børn og voksne

Og ja... her er så de udstoppede af slagsen - kan I få øje på leoparden i træet?
 Denne del af udstillingen var ikke min favorit, men pingvinerne var da meget søde
Vil hellere have mine dyr levende - Længe leve CPH ZOO

I kælderen var der akvarier i lange baner og her ses tunnellen man kunne gå igennem
Se lige den basse der ligger på glasset - nøj den var stor.
 Jeg nød rigtig meget at se akvariet og alle dets fisk og fik nogle ret gode billeder,
men for at indlægget ikke bliver for voldsomt, viser jeg kun dette ene her.
Skal jo også være lidt at se når jeg kommer hjem ;o)

Inde midt i bygningen var en kæmpe kugle fyldt med regnskov i flere etager - utroligt smukt og varmt
Men det bedste af det hele var de frit flyvende fugle og sommerfugle - Me like :o) 
Deres struds havde lige fået unger - her løber de rundt i solen - kun 42 dage gamle
Er de ikke bare dejlige?
Dette er kun et lille udpluk af det jeg så - der var også en udstilling omkring jordskælv
Californien ligger jo lige i et epik-center eller hvad det hedder på dansk
De havde lavet en simulation af hvordan de 2 store skælv i 1906 og 1989 føltes - totalt sejt
Derudover var der et show i 3D omkring planeter og måner - rigtig spændende
Mor: Jeg vil bare lige tilføje - CAS havde været lige noget for dig ;o) 
Efter CAS fortsatte jeg sightseeing turen - jeg havde købt 48-timer
så jeg kunne bare hoppe af og på som jeg ville.

Her ses den berømte Golden Gate Bridge - den er faktisk enormt flot i virkeligheden også
Nøj det var koldt over broen på taget af bussen og det blæste helt vildt
Men det skal jo opleves - både den ene og den anden vej ;o)
Jeg stod af ved det 2. stoppested tæt på hotellet. Så fik "kun" set første halvdel af turen
Var totalt mørbanket og tror ikke jeg var helt jetlag fri

Her er et billede taget ned af gaden hvor hotellet lå
Hvis I klikker på billedet og får det større,
kan man se Adante-hotel skiltet i mørkerødt på den hvide bygning i baggrunden
Da jeg kom tilbage til hotellet omkring kl 17, var jeg helt færdig
Fik jo gået en del i CAS og ikke at forglemme, havde jetlag
Så jeg endte med at stene lidt Sex & the City film på tv
og faldt derefter i søvn og sov til næste morgen,
som I vil høre mere om i mit næste indlæg.
Bliver desværre nødt til at stoppe for idag - skal have hentet bilen og afsted til Santa Clara

Vi ses snart igen
Knuz Ea



Ingen kommentarer:

Send en kommentar