onsdag den 5. september 2012

Dag 14+15: Meramec Cavern & Gateway Arch

Hej igen...

Ja jeg ved godt der er gået lidt tid og at jeg er kommet hjem,
men efter 3 uger på farten bliver man super lad og har brug for en ekstra en ny ferie... he he...

Efter min totalt afslappende sidste aften i Tulsa, stod jeg op med fornyede kræfter
Jeg pakkede mit grej og vendte næsen mod Hamburg, New York

Budget Inn i St. Roberts, Missouri
Jeg stoppede lidt over halvvejs til St. Louis, Missouri i St. Roberts, Missouri
Det var nok det mest skumle sted jeg boede på hele turen - jeg parkerede mellem to pick-up'er
og da jeg steg ud af bilen, stod der 2 fedladne truckere ved trappen op til værelset
Heldigvis viste de sig ikke at være farlige, de smilte og sagde pænt godaften 
Jeg fik ikke sovet det helt store den nat, da jeg var overbevist om,
at jeg ville blive overfaldet af en giftig edderkop i løbet af natten... 
Og jeg er ikke engang specielt bange for dem...
Ja det er hvad der kan ske, når man læser for mange anmeldelser af hotelværelser ;o)

Indgangen til Meramec Carvern
Efter min nat i St. Roberts, vendte jeg atter næsen mod NY
Mit første stop var Meramec Cavern i St. Louis, som er en meget kendt drypstenshule
Den var utrolig smuk og jeg er glad for jeg besluttede mig for at besøge stedet 



Hvis man kigger efter, ser det ud til at vandet bare er bunden af grotten - smukt

Det her kaldte de for grape-room (vindrue-rummet) - hvorfor mon...?

Ved denne væg fik vi 2 musik-stykker af høre med lys-show til
det ene var den amerikanske nationalsang (typisk amerikansk...)

Jepz jeg nåede lige at tage et billede af min nye veninde (den lille pige)
 Ja heller ikke i hulerne skulle jeg føle mig ensom...
Den lille pige på ovenstående billede begyndte lige pludselig, at komme over og holde mig i hånden
Det fortsatte hun så med gennem hele turen i grotterne - hvor kært er det lige?
Hendes forældre undskyldte mange gange, men jeg syntes jo bare det var hyggeligt :o)

Udenfor hulerne var de flotteste omgivelser - her et billede af Meramec River 

The Gateway Arch
 Efter den kølige tur i hulerne, kørte jeg til The Gateway Arch i St. Louis
Den er enorm og det var faktisk kun helt nede ved vandet, jeg kunne få et fuldt billede af den

Indgangen til det gratis museum under The Gateway Arch
 For at komme op i The Gateway Arch, måtte man bevæge sig under den først
og her kunne man finde 2 biografer, som viste film omkring buen, 
et gratis museum og selvfølgelig en souvenir shop
Jeg gik en tur igennem museet, som mest omhandlede den amerikanske historie
med mekaniske, talende dukker, som fortalte personens historie, som de var lavet som
Jeg syntes det var lidt kedeligt, så jeg skyndte mig ud igen og begav mig hen i køen til turen op
Fordi jeg var alene, kom jeg helt foran i køen og ind i en elevator, som lige havde plads til én mere
Så der er også fordele ved, at rejse alene... ;o)

Elevatorvognen, som jeg skulle med i til toppen af The Gateway Arch
og jo min mås kunne godt være der....
 Jeg skal lige sige, at det er ikke for folk med klaustrofobi, at køre til toppen
Det var meget trænge kår, men familien jeg kørte med var enormt søde
De kom fra Mexico og syntes det var spændende, at jeg kom fra Danmark
Jeg er dog ikke helt sikker på de egentlig vidste hvor det ligger, selvom jeg prøvede at forklare

Udsigten fra den ene side af buen

Udsigten fra den anden side af buen
Den hvide bil imellem de 2 mørke biler, var min bil

Her kan man lidt fornemme hvor småt det var deroppe

Billede taget, hvor jeg står helt op af det ene 'ben' og kigger op på buen
Man begyndte helt at svaje, når man stod der og kiggede op - pyha der var langt op

Værelset på Travelodge i Springfield, Illinois
Efter min dag i St. Louis, gik turen forbi Springfield, Illinois,
hvor jeg besluttede mig for at blive 2 nætter, så jeg kunne komme på spøgelsestur den næste aften,
som i kan høre mere om i mit næste indlæg

Til vi ses igen... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar